מה עושה קופירייטר?
מערכת שורשיז אייר, תשעה06/05/2015אז מה עושה מי שעוסק בקופירייטרינט והאם אתם צריכים אחד?
תגיות:שיווקפרסוםקופירייטרקופירייטינג הוא אחד ממקצועות השיווק והפרסום שבתחום הקריאייטיב. עוד עיסוקים בתחום זה הם:
קופירייטר אחראי על התוכן הכתוב של כל המדיה בעולם השיווק והפרסום. בין היתר, הוא כותב את התוכן שמופיע באתרי אינטרנט שיווקיים, את התוכן של פרסומות בטלוויזיה, את התוכן של פרסומות ובאנרים המופיעים בעמודי אינטרנט (בין אם באתרים שיווקיים ובין אם באתרי חדשות וכדומה). כל תחום השיווק והפרסום מבוסס על הקופירייטר. למעצב גרפי או למפתח אפליקציות או לצלם – אין עבודה בלי התשתית של כתיבה שיווקית שעושה הקופירייטר.
מטרתו של הקופירייטר היא למצוא את הדרך היעילה והטובה ביותר להעביר את המסר השיווקי שלו, באופן שיתאים במדוייק לחברה או למוצר שהוא מקדם. היכולת להגיע למודעות של הצרכנים היא חשובה ביותר בתחום השיווק והפרסום, ולכן עבודתו חשובה במיוחד בתחום עיסוק זה. הוא צריך להכיר את כל המדיה הדיגיטלית: פייסבוק, בלוגים, דיוור ישיר במייל, ושלטי פרסום דיגיטליים.
קופירייטר אחראי על כל התחום של כתיבה שיווקית לנגזרותיה השונות. בין אם מדובר על עיתונות כתובה, על כתיבה לאינטרנט, על עיתונות אלקטרונית, על כתיבה עבור חברות פרסום, או על כתיבה עבור חברות של קידום אתרים או קידום מכירות – כל הכתיבה השיווקית נעשית על ידי קופירייטר. הוא אחראי על חיבור סלוגנים לקמפיינים ברדיו, על ניסוח הודעות כתובות לעיתונות, על כתיבת תשדירי פרסום (גם לרדיו, גם לטלוויזיה, גם לאינטרנט, גם לדיוור ישיר במייל וגם לשלטי חוצות).
יתרונות מקצוע הקופירייטר
חשוב לדעת שמקצוע הקופירייטר הוא אחד המקצועות היצירתיים בשוק העבודה כיום. מדובר על מקצוע מהנה במיוחד, מאתגר מאוד, ועבור הטובים שבקופירייטרים הוא מאוד מאוד רווחי. בעברית קופירייטר נקרא "רעיונאי" – וכשמו כן הוא: אחראי על מציאת רעיונות יצירתיים, מקוריים ומגוונים עבור פרסום ושיווק של מוצרים, חברות, ושירותים מכל הסוגים הקיימים. הוא אחראי על קמפיינים לפרסום מותגים גדולים וקטנים. גם פרסומת לקרטון חלב, גם פרסומת לג'ינס, גם פרסומת לבנק וגם פרסומת לשירותי קאווצ'ינד – כולם צריכים את הקופירייטר שימצא רעיונות לפרסום המתאימים למיתוג המוצר או השירות באופן ייחודי.
- כתיבה שיווקית
- תסריטאות
- מיתוג
- יצירת לוגו
- תדמית
- פרינט
- יצירת תוכן
- פרסום
- עיצוב בפרסום
- צילום פרסומי
- חשיבה יצירתית
- שיווק חווייתי
- הארט דיירקשן
- אינטראקטיב
- פלנינג מחקר ואסטרטגיה
- מדיה חברתית
- פיתוח אפליקציות
- פיתוח פורמטים מסוגים שונים לטלוויזיה
- ועוד
קופירייטר אחראי על התוכן הכתוב של כל המדיה בעולם השיווק והפרסום. בין היתר, הוא כותב את התוכן שמופיע באתרי אינטרנט שיווקיים, את התוכן של פרסומות בטלוויזיה, את התוכן של פרסומות ובאנרים המופיעים בעמודי אינטרנט (בין אם באתרים שיווקיים ובין אם באתרי חדשות וכדומה). כל תחום השיווק והפרסום מבוסס על הקופירייטר. למעצב גרפי או למפתח אפליקציות או לצלם – אין עבודה בלי התשתית של כתיבה שיווקית שעושה הקופירייטר.
מטרתו של הקופירייטר היא למצוא את הדרך היעילה והטובה ביותר להעביר את המסר השיווקי שלו, באופן שיתאים במדוייק לחברה או למוצר שהוא מקדם. היכולת להגיע למודעות של הצרכנים היא חשובה ביותר בתחום השיווק והפרסום, ולכן עבודתו חשובה במיוחד בתחום עיסוק זה. הוא צריך להכיר את כל המדיה הדיגיטלית: פייסבוק, בלוגים, דיוור ישיר במייל, ושלטי פרסום דיגיטליים.
קופירייטר אחראי על כל התחום של כתיבה שיווקית לנגזרותיה השונות. בין אם מדובר על עיתונות כתובה, על כתיבה לאינטרנט, על עיתונות אלקטרונית, על כתיבה עבור חברות פרסום, או על כתיבה עבור חברות של קידום אתרים או קידום מכירות – כל הכתיבה השיווקית נעשית על ידי קופירייטר. הוא אחראי על חיבור סלוגנים לקמפיינים ברדיו, על ניסוח הודעות כתובות לעיתונות, על כתיבת תשדירי פרסום (גם לרדיו, גם לטלוויזיה, גם לאינטרנט, גם לדיוור ישיר במייל וגם לשלטי חוצות).
יתרונות מקצוע הקופירייטר
חשוב לדעת שמקצוע הקופירייטר הוא אחד המקצועות היצירתיים בשוק העבודה כיום. מדובר על מקצוע מהנה במיוחד, מאתגר מאוד, ועבור הטובים שבקופירייטרים הוא מאוד מאוד רווחי. בעברית קופירייטר נקרא "רעיונאי" – וכשמו כן הוא: אחראי על מציאת רעיונות יצירתיים, מקוריים ומגוונים עבור פרסום ושיווק של מוצרים, חברות, ושירותים מכל הסוגים הקיימים. הוא אחראי על קמפיינים לפרסום מותגים גדולים וקטנים. גם פרסומת לקרטון חלב, גם פרסומת לג'ינס, גם פרסומת לבנק וגם פרסומת לשירותי קאווצ'ינד – כולם צריכים את הקופירייטר שימצא רעיונות לפרסום המתאימים למיתוג המוצר או השירות באופן ייחודי.
הוסף תגובה
עוד ממערכת שורש
עוד בנושא אקטואליה